Xvipi Car Rental - Kuantan Branch

Xvipi Car Rental - Kuantan Branch
Our Fleet

Wednesday 21 March 2018

Jenis Kereta - Kereta Sewa Kuantan 0197663444




Kereta

Kereta merupakan sejenis pengangkutan darat yang banyak dijumpai di atas jalan di Malaysia. Antara ciri-ciri asas sebuah kereta adalah mempunyai empat (4) tayar, enjin, pintu, bumbung, tempat duduk dan bahagian-bahagian asas yang lain.

Terdapat banyak jenis kereta di Malaysia. Antaranya adalah compact, sedan, suv dan mpv. Semua jenis kereta ini boleh di sewa di Kereta Sewa Kuantan pada harga yang berpatutan.

Compact merupakan kereta yang bersaiz kecil yang lebih sesuai digunakan di bandar. Ramai golongan wanita yang menggemari kereta jenis ini kerana memudahkan urusan parkir dan pemanduan di jalan yang agak kecil.

Sedan merupakan antara kereta yang menjadi pilihan ramai rakyat Malaysia antaranya mereka yang ada keluarga kecil. Ini kerana kereta jenis ini mempunyai ruang penyimpanan barang yang agak luas di bahagian belakang. Ini sangat membantu untuk mereka yang banyak barang dan sesuai untuk perjalanan jauh mahupun dekat.

SUV atau Kenderaan Utiliti Sukan merupakan antara kereta yang menjadi trend ramai rakyat Malaysia sekarang. Kenderaan ini lebih tinggi berbanding kereta lain dan saiz lebih besar berbanding sedan. Kereta jenis ini tidak mempunyai ruang penyimpanan tertutup seperti sedan tetapi mempunyai ruang penyimpanan yang cukup luas. Kereta jenis ini juga boleh didapati dalam pelbagai varian antaranya lima (5) atau tujuh (7) tempat duduk.

Kenderaan Pelbagai Guna atau lebih dikenali oleh kebanyakan rakyat Malaysia dengan nama MPV merupakan kenderaan yang mempunyai minimum tujuh (7) tempat duduk. Kereta jenis ini kebiasaannya bersaiz lebih besar berbanding sedan. Agak kurang digemari oleh golongan wanita. Tetapi kereta ini sangat sesuai dan selesa bagi mereka yang suka membawa ahli keluarga berjalan-jalan atau pulang ke kampung. Kami di Kereta Sewa Kuantan ada menawarkan beberapa jenis MPV antaranya adalah Alza, Exora, Vellfire dan Starex.

Bagi mereka yang mencari kereta untuk disewa di kawasan Kuantan, boleh terus menghubungi kami di Kereta Sewa Kuantan untuk mendapatkan harga yang istimewa serendah RM110/sehari dan lebih diskaun jika anda menyewa untuk 2 hari atau lebih.

Sila hubungi kami untuk tempahan awal...


       Call / Sms / Whatsapp                    0197663444




Mengapa anda perlu memilih kami Kereta Sewa Kuantan?

  • Kami berpengalaman dalam bidang kereta sewa di Kuantan 
  • Kereta kami di jaga dengan baik, bersih, dan wangi
  • Rangkaian kami terbesar di Malaysia, maka anda tidak perlu risau kerana cawangan-cawangan rakan syarikat kami ada di setiap negeri
  • Harga yang kami tawarkan adalah berpatutan, setanding dengan perkhidmatan yang kami berikan.
   Dokumen yang anda perlu sediakan adalah :-

  •     Salinan kad pengenalan
  •     Salinan lesen memandu yang sah
  •     Salinan bil utiliti yang terkini
( Kami tidak akan menyewakan kereta jika dokumen anda tidak lengkap)
Sila hubungi kami untuk tempahan awal...


Call / Sms / Whatsapp                  0197663444



Kami juga berada di laman Facebook dan Instagram

Kereta Sewa Kuantan – Kereta Sewa Di Kuantan – Kereta Sewa Pahang – Kereta Sewa Airport  Kuantan – Kereta Sewa Bandar Kuantan

No comments:

Post a Comment

Salam Maulidur Rasul 1442H/2020 dari Xvipi Car Rental Kuantan

  Salam Maulidur Rasul 1442H dari kami. Moga kasih sayang kita kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW, kita terjemahkan bersama dalam kehi...